piątek, 26 czerwca 2015

- Żartujesz???? Powiedz mi, że żartujesz!! - krzyczała z niedowierzaniem Gośka
- Nie! Nie żartuję. Pomóż mi! Ja nie wiem co teraz! - dziewczynie załamywał się głos
- Ale powiedz mi... jak do tego w ogóle doszło? Co on robił u ciebie???
- Jak widzisz miałam drobny wypadek. On mnie odwiózł. Noo iii tak jakoś wyszło, że zjedliśmy niewinną kolację, oglądaliśmy film i zasnęłam...
- I????
- Noo i potem się przebudziłam, on też i stało się...
- KAMILA! Czy ty do reszty zwariowałaś? To jest K S I Ą D Z, do cholery!!!!! Kama!
- Nie drzyj się na mnie okej?!! Facet to facet! Podoba mi się. Nic nie poradzę. Stało się.
- Nie no, nie wierzę. Dziewczyno!
- Pomóż mi, proszę.
- Ale jak? - mówiła już spokojniejszym głosem
- Nie wiem, boję się. To jest takie niesamowite, ale się boję...
Gosia przytuliła przyjaciółkę i zaproponowała dziewczynie unikanie księdza. Oczywiście Kamila nie chciała tego robić, bo spotkania z nim ją uszczęśliwiały.

***

Proboszcz i ksiądz Michał sprzątali plebanię po nocnej awarii wody. Michał cały czas myślał o dziewczynie, ale miał do siebie żal, że wyszedł nawet się z nią nie pożegnając.
- Zaraz msza. - powiedział proboszcz, spojrzawszy na zegarek - Możesz ty?
- Ja? - nie do końca wiedział czy to dobry pomysł - No...dobra.
Wiedział, że powinien się wyspowiadać, ale do mszy została tylko godzina, a do najbliższego kościoła miał kawałek drogi. Proboszczowi nigdy nie odważyłby się wyspowiadać, a szczególnie nie teraz..

***

- Cześć ciociu, co tak wcześnie wpadłaś? - pytała zdziwiona widząc ciotkę w drzwiach
- Jak to? Msza za dziadka. Zapomniałaś?
- Msza?? O kurcze, zapomniałam.
- To szykuj się szybko, bo proboszcz nie będzie czekał.
- Już, już. To wchodź i zrób sobie coś do picia...
Dziewczyna pobiegła do swojego pokoju i wyciągnęła z szafy ładną, czarną sukienkę przewiązywaną w tali drobnym, rzemykowym paskiem. Poprawiła włosy i po kilku minutach była już gotowa do wyjścia.
Ciotka Iwona odłożyła kubek z sokiem, ubrała buty i po chwili obie były już w drodze do kościoła...


5 komentarzy:

  1. Cudowny!! Ja chcę następny, uwielbiam Twoje wpisy, a teraz jestem strasznie ciekawa następnego, jak to się wszystko potoczy :) buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam i czekam!

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest,o tb?? I kiedy bd następny??

    OdpowiedzUsuń